אילו הטבות יש לחברי מועדון של חברות תעופה?

כמעט כל חברת תעופה מפעילה מועדון לקוחות, במטרה לתגמל אנשים שבוחרים לטוס עם החברה בתדירות גבוהה. הראשונה לעשות את זה הייתה חברת Texas International Airlines האמריקאית, שכבר בשלהי שנות השבעים של המאה הקודמת זיהתה את הפוטנציאל הגלום בהקמת מועדון שכזה. גם חברת התעופה הישראלית, אל על, הקימה מועדון לקוחות ואף הנפיקה כרטיס אשראי ממותג של המועדון בשם פליי קארד.

בנוסף למועדונים של חברות בודדות, קיימים גם שלושה מועדוני תעופה אשר מוחזקים בידי קבוצה של חברות. הראשון שנוסד הוא הגדול מכולם גם כיום, ושמו Star Alliance. במועדון משתתפות 27 חברות תעופה כולל Air Canada, Air China, Air India ובכירות נוספות.

צבירת נקודות תעופה

בתחילת הדרך, מועדוני התעופה נועדו בעיקר עבור אנשי עסקים, אשר נהגו לטוס הרבה ממדינה למדינה. חברות התעופה רצו לתגמל את הלקוחות על נאמנות, על כמות הטיסות שלהם. בימים אלה, המועדונים רלבנטיים מאוד גם עבור נוסעים פרטיים, אבל המקורי נותר בעינו – נקודות טיסה, אם כי ניתן למצוא אותן בשמות שונים ברחבי העולם. בין אם אלה נקודות, מיילים או קרדיטים, העקרון הוא זהה – בהתאם למרחק שאתם טסים, אתם צוברים נקודות אשר מקנות הטבות.

כל חברה קובעת את התנאים שלה לצבירת הנקודות, התוקף שלהן והמימוש. למשל, יש מועדונים שמקנים נקודות על בסיס ההוצאה הכספית על טיסות, ולא על המרחק. באשר למימוש, מרבית המועדונים מעניקים הטבות משני סוגים: הטבות שקשורות ישירות לחברת התעופה (כרטיסים מוזלים או משודרגים) והטבות חיצוניות (מסעדות, מלונות וכו').

ההטבות של פליי קארד

לפני שנדבר על כרטיס האשראי של חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על, חשוב לציין כי לא מוכרחים להחזיק בכרטיס כדי לצבור נקודות במועדון. הבנקים חברות האשראי בישראל מאפשרות ללקוחות לבחור, כמעט בכל כרטיסי האשראי הקיימים, בין השתייכות למועדון ההטבות של הבנק/חברה לבין השתייכות למועדון תעופה, במסגרתו צוברים נקודות של הנוסע המתמיד.

עם זאת, על מנת שתוכלו ליהנות ממכלול ומהיקף ההטבות כמו חברי מועדון, כדאי להחזיק בכרטיס פליי קארד, או בכרטיס היוקרתי יותר – פליי קארד פרימיום. מחזיקי הכרטיס פשוט צוברים יותר נקודות, וגם מקבלים הרבה יותר אפשרויות למימושן. יש כמה דרכים להזמין את הכרטיס, ישירות דרך החברה או באמצעות חלק מחברות האשראי.

אלה כמה מההטבות הבולטות בכרטיס פליי קארד:

  • כרטיס חינם – כרטיס טיסה תמורת נקודות בלבד, במחלקת תיירים או במחלקות יוקרה.
  • שדרוג כרטיסים – טסים במחלקות פרימיום או עסקים.
  • כבודה עודפת – התיקים שלכם חורגים מהמשקל המותר? חברי המועדון ומחזיקי פליי קארד נהנים מהטבת כבודה.
  • שירות wi-fi בטיסות – חבילות גלישה עם בחירה בין כמה מסלולים.
  • הטבות בדיוטי פרי, הנחות על מלונות, חופשות ומסעדות, הופעות וסרטים, חנויות ועוד.

אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

מלונות באילת – איך בוחרים מלון בצורה חכמה

מלונות באילת – איך בוחרים מלון בצורה חכמה

באילת, עיר הנופש המובילה בישראל, יש היום למעלה משמונים בתי…
השימושים הרבים שיש לפנסים בטיולים ובמחנאות שטח

השימושים הרבים שיש לפנסים בטיולים ובמחנאות שטח

פנס הוא ציוד חיוני לכל טיול או קמפינג בטבע. ניתן…
אם אפשר לעשות שופינג איכותי בתל אביב?

אם אפשר לעשות שופינג איכותי בתל אביב?

תל אביב ידועה בתרבות התוססת שלה, בחופים היפים ובמטבח הטעים…
רשימת ציוד הכרחית לכל קמפינג מוצלח

רשימת ציוד הכרחית לכל קמפינג מוצלח

אנחנו הישראלים אוהבים מאוד לטייל בארץ שלנו, ולחוות את הטבע…